Saturday, April 24, 2010

tatkala diri dilanda keresahan...


walau kutahu wujudnya kekurangan diri di atas ujian yang diberikan...tapi ku tabahkan harapanku untuk mencari kekuatan zahir dan batin dalam melawan gelora hati yang kian membara disaat ku di landa kesesahan gangguan bisikan syaitan di lubuk jiwa ini. sering ku panjatkan doa agar ak tidak termasuk ke dalam orang-orang yang tidak diberkati oleh Nya ke syurga...ya Allah...diriku rindukan ketenangan darimu...aku betul-betul rindunkannya...janganlah kau uji dengan ujianMu yang mana aku tidak dapat menanggungnya...
mungkin hikmah yang ku terima adalah supaya lebih mendekatkan diri kepada Mu...ak bersyukur kerana ak terpilih untuk diberi ujian...kerana orang yang diberi ujian adalah termasuk dikalangan hamba-hamba yang Engkau sayangi...amin...
Ya Rabb...ku mohon kepadaMu untuk menngecapi ketenangan semasa sujud kepada Mu...aku inginkannya....ya Allah...berikanlah ketenangan di kala aku memerlukannya...walau diriku ini terlalu hina disisi Mu..aku ingin mencari dan melangkah ke jalan yang engkau redhai...ak inginkan ketenangan semasa menghadapMu...sembuhkanlah hati ku ini dari segala kesangsian terhadapMu...aku mohon yaAllah...tenangkanlah hatiku...bersihkanlah hatiku...semburkanlah ia dengan nikmat dan cahaya Mu...jauhkanlah aku dari azab siksaanMu..(T_T)

No comments:

Post a Comment